22 juli 2018 - Een dag op Damara Mopane Lodge

22 juli 2018 - Damaraland Camp, Namibië

Dit beloofde een rustige dag te worden, we hadden helemaal niets gepland voor deze dag.
We stonden met redelijk wat bewolking op en heel veel wind maar koud was het zeker niet.
Weer heerlijk genoten van het ontbijt en daarna hebben we een stuk gewandeld in het gebied rondom het resort, er was een wandelroute die we volgde en onderweg zagen we wat springbokkies maar meer ook echt niet. Ruim een uur later kwamen we weer aan op het resort van Mopane Lodge en gelijk maar een goeie bak koffie gescoord.
San had gisteren 'beloofd' dat ze vandaag wel het zwembad in zou gaan, dus op naar het zwembad.
Maar nu had ze als smoes dat er te veel wind stond en dat zo nu en dan een wolkje voor de zon was, Nick, Sem en ik zijn wel weer het koude water in geweest maar San dus weer niet, de zoveelste gemiste kans Sandra!
Wat opvalt is dat er hier toch veel Duits wordt gesproken en dat het personeel (originele bevolking dus) ook Duitse namen heeft zoals Johannes, Hilde, Harold en Jonas.
Bij de balie stond een lokale gids het nieuws in het Duits te volgen, blijft een speciale beleving op deze manier.
Rond half 6 gingen we met de gids een korte wandeling doen, de berg op om te genieten van een sun-down. Bovenop een plateau halverwege de berg stonden we daar met onze foto- en filmapparatuur. En inderdaad, de zon ging onder en hebben we wat foto's gemaakt maar het was niet zo'n spektakel als in Okaukuejo, klinkt misschien verwent maar dat zijn we ook ;-)
De mensen van het reisbureau hebben tot dusver hun werk prima gedaan, met name de opbouw naar Etosha toe pakte perfect uit, als we de route van achteren naar voren hadden gereden hadden we het mooiste als eerste te pakken gehad en viel de rest waarschijnlijk wat tegen, nu werd het echt elke dag mooier en mooier, ik benoem het toch maar even.
Het avondeten was ook wel weer bijzonder heerlijk, lekker rijst met springbok vlees, kippepootjes, heerlijke aromatisch rijst, zoete aardappeltjes, nou eigenlijk weer te veel om op te noemen (en te eten). De groente komt allemaal uit eigen tuintjes, elke lodge heeft rondom een groentetuintje zoals wortels en courgettes en die zien we bij het diner ineens weer verschijnen, klinkt wellicht wat saai maar is eigenlijk heel bijzonder.
Na het avondeten kwam Sem als toep-winnaar uit de bus na een spannende nek-aan-nek race met mij (Patrick).

Het is nu zondag 22:10 uur en we moeten morgen op tijd op voor een lange rit. Ik zal proberen deze dag morgen te uploaden maar als het niet lukt dan over een paar dagen dan maar weer!

ps. nieuwe foto's komen later als we een betere internet verbinding hebben!

Patrick

1. Jacqueline:
    23 juli 2018
    Lekker hoor zo dagje rustig aan .jullie eten daar wel lekker zo te horen. Tot morgen.