1 augustus 2018 - Bye bye Namibië ✈

1 augustus 2018 - Windhoek, Namibië

Onze vakantie zit er weer op, maar we hebben weer enorm veel gezien, gedaan en beleefd, ruim 2.300 kms gereden en teruggekomen met nieuwe herinneringen, zo is het !
In de ochtend een laat ontbijt genomen want we hadden deze dag alle tijd, sterker nog we moesten iets verzinnen om wat uurtjes te overbruggen. Om 10:00 uur Olive Grove Guesthouse verlaten en zijn we maar gaan shoppen in de Grove Mall, tsja je moet toch iets?
the Grove Mall in Windhoek
We waren gewaarschuwd voor de vele inbraken in (huur-)auto's dus hadden we de auto dicht bij een ingang van de Mall geparkeerd met de achterkant van de auto bijna tegen een muur aan zodat niemand de auto van achteren kon 'zien' en eventueel kon inbreken, maar 100% zekerheid heb je nooit, ook niet in Nederland.
Maar goed, de inmiddels stoffige Renault stond geparkeerd en wij de de Mall in waar het trouwens ontzettend rustig was.
the Grove Mall in Windhoek
We hebben er toch ruim 2 uren rondgelopen zonder ook maar iets te kopen en een lunch bij Wimpy's gedaan.
bij Wimpy's een soort van ontbijt, brekkie? breakfast?
Rond 14:00 uur de auto volgetankt en richting Airport gereden om Renault weer in te leveren en alvast in te checken.
de huurauto weer inleveren...
Uiteraard waren we benieuwd of we net zo 'snel' konden inchecken/onboarden als bij aankomst en het ging inderdaad weer vreselijk traag. De koffers waren we zo kwijt bij de balie, maar toen door de scanner, daar stond al een rij waar geen beweging in zat en toevallig moet je er maar zelf achter komen dat je ook weer zo'n toestemmingsformulier invullen, dus dat ergens in de rij maar invullen voor 4 personen. Dan door de handbagage scanner en fouilleren, dan paspoort controle, dan voor het instappen weer fouilleren én handbagage controle, niet met zo'n scanner maar wordt met de hand gedaan, elke rugzak/handbagage wordt zorgvuldig ondersteboven gegooid en gecontroleerd en dit alles bij elkaar neemt echt heel veel tijd in beslag, het zal wel ergens nodig voor zijn.
Over de vlucht met een tussenstop in Luanda, de hoofdstad van Angola, naar Schiphol was gewoon goed verzorgd, genoeg beenruimte in zo'n Airbus A330 en je wordt redelijk volgepropt met eten door de medewerkers van de KLM, ik heb gewoon een maal overgeslagen want trek had ik echt niet meer, wel slaap.

Nadat het toestel geland was op Schiphol en je net de 'slurf' uit was wederom een extra paspoort-controle, het kwam bij mij over alsof er wel 'iets' aan de hand was, iedereen die Schiphol als eindbestemming had maar ook als tussenstop moest weer de paspoorten overhandigen aan de Marechaussee. Nou na dit alles de allerlaatste de echte paspoort-controle en de koffers opgehaald bij band 15, dit duurde niet lang,
bij band 15 de koffers ophalen
Toen kwam de verrassing van de dag, pa zou ons komen ophalen met onze Toyoyta omdat daar de 4 grote koffers inpassen maar bleek de auto defect te zijn, accu leeg, kapot of zo iets maar starten deed die niet meer, aiiijj..., en ik laatst nog opscheppen over onze Toyota die het al bijna 10 jaar zonder problemen doet.
Maar lang leve onze buurtjes Henri en Michelle, die zijn ook naar Schiphol gekomen zodat we ons en de bagage konden verdelen over 2 auto's zodat we toch nog naar huis konden gaan, wat lieeeffff !

Blij dat we weer goed en gezond in Nederland zijn, we zullen binnenkort nog wat foto's online zetten.

Sem, Nick, Sandra en Patrick

1. Corina Neef:
    4 augustus 2018
    Wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn, we horen de verhalen graag binnenkort van jullie! Liefs (nog) uit Italië