21 juli 2018 - Bye bye Etosha en op naar Damaraland

21 juli 2018 - Damaraland Camp, Namibië

Vandaag hebben we Etosha NP verlaten. Na een goed ontbijt uitgechecked en de laatste kilometers door het park richting de Anderson gate. Toch sommige stukken nog rustig aan gedaan want misschien zagen we nog een aardvark, cheetah of zwarte neushoorn want die stonden nog op lijstje om te zien :-) , klinkt verwend hé na waanzinnig veel dieren te hebben gezien? Op wat een giraffe , wat zebra's en steenbokkies verlieten we toch de gate, misschien moeten we over een jaar of 10 toch nog maar eens teruggaan om onze lijst af te vinken.
Onderweg in het plaatsje Outjo gestopt om wat boodchappen te doen bij de Spar en de Duster vol te tanken.
Omstreeks 2 uur in de middag, en 245 kilometers verder, werden we zeer hartelijk ontvangen ('welcome back home!') met een welkomstdrankje bij Damara Mopane Lodge.
Wat een leuk resort aan de voet van een berg, leuke lodges, een prachtig aangelegd zwembad met ligweide en een gezellige bar bij het zwembad. Snel de koffers uitgepakt en een flinke vaas vers getapt Hansa bier besteld, smaakt echt prima na zo'n rit.
Bij het zwembad was het uiteindelijk Sandra zelf die niet in het (erg koude) zwembad sprong, zelfs niet voor een foto-momentje of een slo-mo filmpje, vreselijk jammer en een gemiste kans Sandra !
Het avonddiner was van grote klasse, heerlijk hake-fish, geroosterde oryx, gebakken aardappeltjes en heel veel heerlijke bijgerechten, wat dat betreft is het wat dat betreft ook elke avond een feest in Namibië tenzij je vegetariër bent.

Tot morgen!
Patrick

1. Daantje:
    21 juli 2018
    Jullie maken weer een mooi reisje, lieve buurtjes! Wat een prachtige foto's!
    Onwijs veel plezier en GENIET! X