17 juli 2018 - Naar Mushara Bush Camp (Etosha)

17 juli 2018 - Etosha, Namibië

Na de geweldige game-drive van gisteren weer heerlijk geslapen en vanochtend al vroeg gewekt door de vogels.
Eerst nog even goed ontbijt naar binnen gewerkt, de vriendelijk mensen van Frans Indogo Lodge gedag gezegd en de auto weer volgeladen.
Een rit van zo'n 260 kilometer stond ons te wachten waarvan een gedeelte over onverharde wegen. Nu had de meneer van het autoverhuur al gezegd dat de banden niet te hard opgepomt mochten worden nadat ik zei dat het reservewiel wel een beetje zacht was. Nu schijnt het beter te zijn met wat zachtere banden over wegen met kiezels te rijden, en inderdaad rijdt dit 4-wiel aangedreven autootje prima op dit soort wegen. Maar op de geasfalteerde weggedeelte zwabber je toch wel wat op het wegdek, 1.8 bar op de banden en een auto compleet volgeladen dweilt werkelijk heen en weer maar nog steeds prima te doen, gewoon goed blijven opletten.
Onderweg in het stadje Tsumeb nog wat diesel getankt en wat boodschapjes gedaan bij de OK-SuperMarket.
Rond half twee kwamen we aan bij Mushara Bush Camp, met een geheel verlaten parkeerterrein, we waren blijkbaar iets te vroeg. We kregen een welkomstdrankje en een praatje en al gauw werd het duidelijk dat onze kamers nog niet helemaal klaar waren, geen probleem we hadden alle tijd.
Mushara Bush Camp is een rederlijk groot terrein met heel veel avontuurlijke huisjes opgebouwd deels uit steen maar ook met tentzeil, toch een beetje kamperen dus. San en ik huisje 7, Nick en Sem huisje 8.
Nadat we de koffers hadden uitgepakt hebben we even bij het zwembad gelegen want inmiddels was het behoorlijk warm geworden, en daarnaast hadden we toch geen andere plannen.
Voor het eten eerst nog een potje toepen gedaan, en net als vorige keer hadden we Sandra laten winnen, en daarna met het hele gezelschap naar de braai, ook hier kon je heerlijk eten en met z'n allen zo buiten smikkelen bij een kampvuur is toch wel bijzonder. De kip spies en de toetjes kunnen we echt aanbevelen.
Van het gezelschap waren twee personen jarig en kwam als afsluiting het personeel al zingend twee grote taarten brengen, wat een feest!
Morgen weer vroeg op want we gaan weer een game-drive doen, nu maar een keer in de ochtend, ik heb er zin in!

Patrick

1. CJ:
    20 juli 2018
    Dat klinkt weer als een heerlijke dag!