16 juli 2018 - Frans Indongo logde

16 juli 2018 - Waterberg Plateau, Namibië

Na een goede nacht, zelfs Nick ondanks de grote spin die in hun huisje liep, van een heerlijk ontbijtje genoten om 8.30 uur.
Even chillen en toen op pad, onze eerste "hike". Er stond ontzettend veel wind maar het was zeker niet koud. Sterker nog we waren eigenlijk veel te warm aangekleed. Maar een lange broek was toch wel erg prettig want zo'n beetje alle struiken en bomen hebben gemene stekels. Ik, Sandra, bleef dan ook regelmatig met mijn broekspijpen hangen.
Helaas alleen geen dieren gezien, behalve dan wat hagedissen en termieten (ontzettend veel termietenheuvels). Ook af en toe hele grote holen...geen idee van welk dier.
Alles bijelkaar toch zo'n 1,5 uur gewandeld dus tijd om te chillen bij het zwembad op een lekker bedje. Goed smeren want met die wind gaat het hard.
Na lunch, potje toepen en verder chillen was het tijd voor de eerste game drive.
We verwachtten er eerlijk gezegd niet zo veel van want de recensies waren niet echt bijzonder goed (er zijn hier ook maar een beperkt aantal dieren). Maar het was eigenlijk super leuk. Joseph vertelde veel en we hebben best veel gezien, zoals Kudu's (lag gisteren op ons bord), de Blue Wildbeast (blauwe gnoe), de Oryx (spiesbok)- is het symbool van Namibie, echt supermooi beest, steenbokantilope en een aantal giraffen van zeer dichtbij. Verder nog een aantal roofvogels, de yellow hornbill en kleine gieren.
Helaas niet de zeldzame witte neushoorn maar wel zijn drollen ontleden haha. Al met al 2,5 uur rondgereden en echt een super mooie zonsondergang gezien....de kleuren veranderen van oranje naar roze en paars.
Volgens Sem was ik toen net een teletubbie want had inmiddels mijn capuchon van mijn vest strak aangetrokken vanwege de kou.
Wederom heerlijk gegeten, jawel het Wildebeest als een heerlijke rollade, vooraf poffertjes van mais met zalm en een heerlijk dessert (Sem worstjes met friet :-)).
Complimenten aan de kok!
Welterusten!

Sandra

1. Simone:
    17 juli 2018
    Super hoor! Wij lezen met plezier met jullie mee, lekker genieten
  2. Jacqueline:
    17 juli 2018
    Toch de eerste beesten al gespot. Heb je genoeg truien bij je?
  3. Sonja:
    Waar is de foto van die Teletubbie? Haha