15 juli 2018 - Naar Waterbergplateau

15 juli 2018 - Waterberg Plateau, Namibië

Zo de eerste volle dag zit er weer op. Vanochtend na het ontbijt even langs de supermarkt,
We waren uiteraard vergeten dat het nu zondag is en dat wellicht de winkels gesloten zijn. Maar de aardige dame van de receptie wees op de kaart aan waar het winkelcentrum was, laat dat nu exact het winkelcentrum zijn waar we gisteren op zoek naar waren, maar niet konden vinden.
Na wat spullen te hebben gekocht voor onderweg reden we de B1 op richting onze volgende bestemming, zo'n dikke 290 kilometer verderop.
Onderweg gestopt in het dorpje Okahandja om wat houtsnijwerk te kopen, we hadden gelezen dat je hier wat lokale kunstwerkjes kunt kopen.
Bij het uitstappen werden we direct welkom geheten, bijna in het Nederlands, door een lokale handelaar die ons meenam naar zijn 'winkeltje'.
Je moet je voorstellen dat er langs de weg een strook is waar allemaal kraampjes staan, lokale mensen die hun waar willen verkopen, en dat een paar rijen dik.
Allemaal hetzelfde en allemaal willen ze verkopen, en wij waren op dat moment de enige bezoekers.
Maar goed, bij de meneer van winkeltje nummer 1 een houten giraffe gekocht en bij mevrouw van winkeltje 2 een schaal met lepels. Tot zover verliep het goed alhoewel we inmiddels al aardig wat handelaren om ons heen stonden die ook even aandacht vroegen voor hun kraampje met houtsnijwerk.
Sommige gingen zelfs onderling een soort van ruzie maken, echt prettig was de sfeer niet meer dus liepen we met onze spulletjes richting de auto, niet dat we ons nu heel onprettig voelde, het is lastig uit te leggen, maar we voelde ons niet echt op ons gemak, lastig... Dus wij een paar dollars armer en de lokale bevolking een kleine financiële injectie gegeven.
Verder een saaie weg die B1, het is een hele lange, bijna kaarsrechte, weg met denk 4 flauwe bochten totdat we rechtsaf moesten slaan, de D2433 op.
Na ongeveer 15 kilometers over een onverharde weg kwamen bij onze lodge aan.
Na het welkomstdrankje de koffers uitgepakt, lekker neergeploft op de veranda van het restaurant en niet veel gedaan.
Avondmenu was friet voor Sem, gebakken kudu voor Nick en San en voor mij een heerlijk gebakken vis.

Patrick