13 / 14 juli 2018 - Van Schiphol naar Windhoek

14 juli 2018 - Windhoek, Namibië

Vrijdag de 13e werden we door pa weer mooi ruim op tijd afgezet op Schiphol.
De vakantieperiode was aangebroken en we hadden hier en daar wel wat vertraging verwacht, maar inchecken op de luchthaven verliep in rap tempo, ook op vrijdag de 13e.
Om 23:00 uur zaten we in de Boeing 777 klaar om op te stijgen maar dan toch in dat laatste uur nog een vervelende vertraging en uiteindelijk vertrokken we nog net op vrijdag de 13e, gelukkig! Als we 10 minuten later de lucht in zouden gaan was het alweer zaterdag de 14e.
Tussenstop in Luanda (Angola) hadden we ook een beetje vertraging maar rond 11-en landden we op de luchthaven van Windhoek - Namibië.
Ook hier hebben we een uur staan wachten voordat wij door de douane waren, wachten is nooit leuk en dus ook dit keer weer niet. Grappig is wel dat wanneer je eenmaal de douane voorbij bent, dat er dan een vrolijk brievenbusje hangt met de tekst Customer Suggestion Box , soort ideeënbus, nou ik heb nu al een idee ;-)
Daarna verliep het toch wel voorspoedig, blijkbaar was er al eerder een idee in die bus gegooid, want als je de koffers van de band hebt gehaald is het maar 1 minuut naar Europcar. Daar onze Renault Duster opgepikt en voordat we er mee op pad mochten gaan moesten we wel een kort instructie video bekijken, wordt dan wat uitgelegd over de soorten wegen, de maximale snelheden want volgens de video ligt het aantal verkeersdoden wel 50 x hoger dan in Europa. Advies is om tempo aan te passen en ook links te blijven rijden.
Ruim een half uur later stonden we bij onze eerste lodge, the Olive Grove Guesthouse. In de middag nog wat in de buurt rondgereden, eigenlijk op zoek naar een supermarkt om wat spullen in te slaan, maar we waren het alle 4 wel een beetje zat.

Dus nu weer terug bij de lodge, vanavond blijven we hier ook gezellig eten!

Groeten van Nick, Sem, Sandra en Patrick

1. R Braakman:
    14 juli 2018
    Fijn nu lekker genieten dikke 😘
  2. Jacqueline:
    14 juli 2018
    Fijn dat alles goed is gegaan. Lekker eten en dan lekker naar bedje toe. Tot morgen.
  3. George molenaar:
    14 juli 2018
    lekker eten in het hotel. morgen een supermarkt zoeken en het land verder verkennen. veel plezier .
  4. CJ:
    14 juli 2018
    De kop is eraf...:-).....lekker genieten...hopelijk weer veel mooie dingen zien....have fun!!
  5. Sonja:
    14 juli 2018
    Zo nu gaat het avontuur beginnen. Xx