Dag 2 - e-Bikes en Stanley Park
15 juli 2024 - Vancouver, Canada
Vannacht heb ik echt goed geslapen ondanks dat de airco af en toe staat te brommen en er soms een ambulance met gillende sirene voorbijkomt, we zitten namelijk naast een hospital.
Sandra heeft minder goed geslapen maar dat is geen verrassing.
Om 10 uur konden we onze e-bikes ophalen voor onze fiets-toertocht door de stad. Vriendelijk ontvangen en uitleg gekregen van de meneer van Bee's Knees Rentals. En al snel trapte we wat rond richting onze eerste stop om eens goed te ontbijten.
De zon scheen al goed en na het ontbijt richting Stanley Park.
We waren echt niet de enige op de fiets, hele groepen kwamen voorbij of haalden we in, soms was het echt gezellig druk op de fietspaden.
Als een van de eerst bezienswaardigheden waren de grote totempalen bij Brockton Point, best indrukwekkend om te zien.
Maar er was meer te doen en te zien in dit park dus lekker verder gaan fietsen langs de kustlijn en af en toe stoppen om wat te drinken, foto's te maken of gewoon van het uitzicht te genieten.
Even dachten we dat de zeemeermin uit Kopenhagen hier naar toe gebracht was maar dat bleek niet zo te zijn, ook Vancouver heeft een eigen 'mermaid' standbeeld in het water en hier heet ze 'Girl in a Wetsuit'.
Na een rondje 'buitenom' het park nog een rondje 'binnendoor' gedaan, je gaat dan eigenlijk door het bos met waanzinnig hoge bomen en een meertje 'Beaver lake', ook mooi.
Vervolgens onze fietsjes geparkeerd bij het lokale zwembad en met de watertaxi naar Granville Island. Kost een paar dollar en kom je op een heel leuk gebied met restaurantjes, winkeltjes, straattheater en een bierbrouwerij.
Er was ook een grote markthal waar je van alles kon kopen wat met eten te maken heeft, net zoals de markthal in Rotterdam, zo iets maar dan veel rommeliger.
Daar hebben we gezellig een hapje gegeten en weer terug met de watertaxi om het laatste stukje terug te fietsen.
En toen was er ineens 1 fiets minder, de fiets van Sem was weg, gestolen dus. Jeetje dat dit nu uitgerekend tijdens de vakantie moest gebeuren, heel vervelend.
Sem en ik nog naar de balie van het zwembad en gevraagd of ze iets hadden gezien, camerabeelden of ziets. De dame van het zwembad schrok wel heel erg en belde een collega van haar.
En of we een formulier (incident report) wilde invullen. Op zich niet heel moeilijk maar het was echt vreselijk benauwd in dat zwembad en er kwamen steeds meer medewerkers van het zwembad zich er mee bemoeien. Had daar niet zo trek in om al die vragen in te vullen, al die mensen te beantwoorden, nee ik wilde gewoon weten of ze iets hadden gezien en meer niet.
Maar toch maar alle vragen op papier beantwoord en weer terug naar de overige fietsen maar zelf toen liep er nog een zwembad medewerker mee die het plaats delict wilde zien, begon zich af te vragen hoe het mogelijk was maar met al dat gebemoei hadden we de fiets niet terug.
Dus vriendelijk gedag gezegd en terug naar de fiets verhuur. De verhuurder deed absoluut niet moeilijk, hij vond het eerder vervelend voor ons dan dat de fiets gestolen was.
Ik had bij het zwembad met mijn smartphone een kopie gemaakt en hij wou die wel hebben en hij zou verder alles afhandelen, dat was wel echt superfijn dat wij ons er niet meer druk over hoefde te maken.
Onderweg naar het hotel nog een pakje Gravol gekocht, da's om zeeziek te voorkomen, ben benieuwd of die pillen werken maar dat weten we spoedig!
In het hotel even bijgekomen en daarna via de Gastown Steam Clock naar de Griek gewandeld voor ons avondeten, was veel maar lekker!
Op de terugweg nog een poging gedaan om een koud fris blikje bier te kopen maar bij de supermarkt waar wij ingingen verkochten ze van alles behalve bier, morgen maar eens goed op letten waar je bier kunt kopen.
Het is hier nu 21:25 uur en zo de koffer inpakken, morgenochtend terug naar de luchthaven om onze huurauto op te halen.
Foto’s
4 Reacties
-
Jacq:16 juli 2024Jey dat is ook wat, lijk Nederland wel waar je fiets gestolen wordt. Gelukkig deden ze niet moeilijk. Nu lekker slapen.
-
Sonja:16 juli 2024Had Sem geen zin meer om te fietsen, lekker achterop bij een van jullie zeker. Gelukkig deden ze niet moeilijk daar.
-
Sonja:16 juli 2024Mooi park waar jullie door heen gefietst zijn. Balen van die fiets. Als het hier maar bij blijft😜.
-
Corina:17 juli 2024Ohhh dat is dan ook wel pech zeg! Op naar alleen nog maar leuke en mooie dingen!




