19 juli 2018 - Naar Okaukuejo

19 juli 2018 - Etosha, Namibië

Vannacht heerlijk geslapen in ons half huis/half tent lodge maar het is wel heel gehorig.
Vroeg in de ochtend hoorden we iets wat ik vond dat het op een wolf leek, maar volgens de meneer van Mushara Bush Camp was het toch echt een hyena, ze waren al eerder in de buurt gespot.
Na het ontbijt vertrokken we naar Okaukuejo en de route was dwars door Etosha NP. We moesten ons melden bij de Von Lindenquist gate en de route van circa 150 km door het National Park was begonnen.
Uiteraard hier en daar zebra's en springbokkies maar ook het bizar wit/grijze landschap alsof het winter was, nu is het ook winter in Namibië maar het witte van de weg is van het kalk en van het zout uit Etosha Pan en omdat het zo waanzinnig droog is stuift het fijne witte kalk op en valt op de takken en struiken waardoor je een heel witte omgeving krijgt. Vervolgens een kudde gnoe's (wildbeasts) totdat ik rechts 'iets' zag wat op een rug van een olifant leek. Auto in z'n achteruit en ja hoor, 2 olifanten enigszins verstopt achter struiken en bomen. Nick zag vervolgens nog een olifantje links die waarschijnlijk bij die 2 grote hoorden en na het oversteken reden we weer door.
Nog meer zebra's, echt heel veel en het blijven mooie dieren om te zien. Na de tussenstop in Halali de giraffen, wat springbokkies, een cape fox, gemsbokken, hartebeesten en wat struisvogels gespot. Bij Rietfontein kwamen we bij een waterplas aan waar ontzettend veel dieren zich verzameld hadden en daar lagen ook een leeuw, leeuwin en een jonkie, echt geweldig en dat terwijl er allerlei andere dieren om die prachtige liggende leeuwen aanwezig waren die vanavond wel eens het avondeten konden worden, echt geweldig!
En zo kwamen we in Okaukuejo aan na een toch wel moeizame laatste 25 kilometers. Het wegdek werd met de kilometer slechter en slechter en op een gegeven moment kon ik maximaal 20 km/u rijden, harder ging echt niet vanwege de kuilen, gaten en sporen van andere voertuigen. Met beide knieen op slot kwamen we aan.
Ons huisje staat aan de rand van het het resort in het National Park en hebben we prachtig uitzicht op Etosha en een waterplas.
Bij aankomst stonden er een olifant en een giraffe water te drinken bij de plas, een mooi welkom, toch?
We hadden om half-7 het buffet diner gereserveerd en vlak voordat we naar het restaurant wilden gaan zag Nick een kudde olifanten naar de waterplas komen, echt waanzinnig om te zien, wel meer dan 20 olifanten, grote maar ook een paar kleintjes erbij, en een ondergaande zon, geweldig!
Uiteraard foto's en films gemaakt waardoor we te laat bij het restaurant aankwamen, maar ook hier geen probleem.
Weer terug bij de lodge waren de olifanten en een paar neushoorns en giraffen nog steeds aanwezig, de plas was een beetje verlicht zodat je het allemaal goed kon zien. We hebben daar toch best een lange tijd staan kijken maar ook nu ik dit verhaal (half 10 's avonds) aan het tikken ben heb ik uitzicht op die plas met al die dieren, echt waaaaaanzinnig.
We doen het al dagen zonder een internet verbinding en gebruiken de smartphones alleen nog maar om foto's te maken, prima toch?

Patrick

1. Simone:
    20 juli 2018
    Echt niet normaal, wat een reis! Dikke kus van ons
  2. Jacqueline:
    20 juli 2018
    Prachtig om te zien en te horen.
  3. George molenaar:
    20 juli 2018
    fantastisch ! unieke ervaring.
  4. Sonja:
    20 juli 2018
    Mooie belevenis hoor, hopen dat jullie dadelijk een mooi album gaan maken en we van de foto’s kunnen genieten
  5. Sonja:
    20 juli 2018
    Oh ik ben zo jaloers op jullie. Wat een beesten allemaal. Super mooi.