26 juli 2016 - Nog steeds regen, op naar Drakensbergen

26 juli 2016 - Cathedral Peak Nature Reserve, Zuid-Afrika

Na vannacht wat onweer, donderslagen en soort van windhoos te hebben gehad stonden we deze ochtend ook op met hevige regen.
Het regent nu al zo'n 2 dagen en daar zijn de bewoners zelf erg blij mee, het had al maanden niet meer geregend en men hier en daar wel wat regen gebruiken. Maar mensen zoals wij die op vakantie zijn in dit mooie land hebben toch liever droog weer met een zonnetje en een temperatuur van net meer dan 20 graden.
Maar wij mogen echt niet klagen, we hebben op de meeste prachtige weersomstandigheden gehad zoals de safari-tochten. De koffers weer ingeladen en weer helemaal afgeladen richting Durban om vervolgens daar af te draaien en de N3 te vervolgen richting Winterton.
Dit is een vrij saaie route waar op sommige stukken nauwelijks zicht was door regen en mist.
Na de afrit nummer 194 reden we van de snelweg af en kwamen in het mooiere gedeelte terecht. De regen was inmiddels opgehouden en konden we van het uitzicht genieten, prachtige bergformaties!
Dit was wel een prachtig maar koude aankomst in Didima Camp, een aantal toppen van de Drakenbergen waren wit van de sneeuw!
Na het inchecken onze mooie maar koude lodge de koffers uitgepakt en nog even van het mooie uitzicht kunnen genieten, de zon begon al achter de bergen weg te trekken. Waanzinnig mooi maar het werd wel steeds kouder en kouder..
Uit voorzorg alle beschikbare elektrische kachels aangezet :-)
In het restaurant lekker gegeten en nu zitten wij, Nick en San nog met de jassen aan (!) naar Kung Fu Panda 3 te kijken, en o ja ook de houtkachel staat nu ook aan.... en nog is het koud.
En dag met al die sneeuw verderop begint het nu al redelijk op een soort van wintersport vakantie te lijken, hahaha...
- Patrick -