23 juli 2016 - Mac Banana

23 juli 2016 - Port Edward, Zuid-Afrika

Was toch best spannend of het alarm niet af zou gaan vannacht. Het kan namelijk gebeuren dat het ook af gaat door een kat, aapje of waaiende tak. Maar gelukkig een rustige nacht.
Je leeft hier echt in de wintertijd: 's avonds vroeg naar bed (het is immers dan al heel lang donker) en toch wat langer uitslapen. Ik heb hier in Zuid Afrika dan ook niet echt meer zo last gehad van vermoeidheid als in Nederland.
Gelukkig heeft Sem met zijn wond toch goed kunnen slapen maar lopen gaat nog wat vervelend dus we zullen er een rustig dagje van maken.
Het weer is inmiddels een stuk frisser geworden. Gisteren voor de eerste keer bewolking en regen. Dat hadden we nog niet eerder gehad (alleen maar strakblauw).
Het uitzicht vanuit de villa is echt prachtig en ja hoor ik zag natuurlijk als eerste een walvis in de zee (in deze periode werpen de vrouwtjes hun jongen en blijven zodoende in het ondiepe water aan de kust). Uiteraard werd ik eerst niet serieus genomen maar al gauw zagen de anderen het ook. Je ziet de splash en dan de staart. Echt bijzonder.
Na een heerlijk relax ochtendje de auto gepakt en een beetje de omgeving verkent. We kwamen uiteindelijk uit bij 'Mac Banana' (niet te vergelijken met die andere Mac). Een bananenplantage in toeristische vorm: winkel, kinderboerderij en een pancake café. Dus als lunch lekker een pannenkoek gegeten in de tropische tuin. Patrick is al helemaal op de Afrikaanse toer en bestelde een bobotie pannenkoek. Lekker......
Hierna weer even naar de plaatselijke buurtsuper voor de ingrediënten van het avondmaal.....nasi. Een chinees zijn we hier namelijk nog niet tegengekomen. Intussen was het zonnetje weer lekker gaan schijnen dus konden we toch nog even in de tuin van de zonnestralen genieten.
- Sandra -

1. Francis:
    23 juli 2016
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Wat is er met Sem gebeurd?? Liefs van ons
  2. Sonja:
    23 juli 2016
    Het is maar goed dat je een shawl meegenomen hebt. Haha
  3. Jacqueline:
    24 juli 2016
    Hopelijk gaat het met Sem zijn knie weer beter. Jullie hebben zeker een mooi uitzicht over de oceaan, als de laatste foto ook uit huis is genomen. Gelukkig heb je een lekkere jas bij je en een sjaaltje. geniet ze nog even want je laatste week is ingegaan. groetjes van ron en jacq