17 juli 2022 - Bysykkel in Oslo

17 juli 2022 - Oslo, Noorwegen

Na een heel goed ontbijt gingen we op zoek naar de één van de vele fietsenstalling van Oslo Bysykkel. Gisteren hadden we al de fiets-app geïnstalleerd op onze smartphones en ieder een dagpas gekocht. Het werkt vrij eenvoudig, je gaat naar zo'n fietsenrek, open de app en unlock een fiets, de app geeft dan aan welke fiets ontgrendeld is, pak die fiets en ga lekker trappen. Je kunt nu 60 minuten fietsen en dan moet de fiets weer in een van de vele Bysykkel fietsenrekken geplaatst worden. Eigenlijk moet je elk uur even van fiets wisselen en dat kun je de hele dag zo volhouden. Oslo is niet zo heel groot en de bezienswaardigheden die we in gedachten hadden lagen niet verder dan 20 minuten fietsen van elkaar vandaan. Als eerst gingen we naar Vigelandpark, daar de fietsen in het rek gezet, stuk gewandeld, foto's gemaakt  en vervolgens weer naar het fietsenrek om weer een andere fiets te pakken om naar het Koninklijk Paleis te trappen. Vervolgens aan de boulevard van Aker Brygge een hapje en drankje gedaan. Weer naar het rek om weer een andere fiets te pakken om het laatste stukje terug naar het hotel te fietsen.
In de middag wat foto's uitgezocht en lekker rustig aan gedaan.
Bij Peppes Pizza hebben we 's avonds heerlijke pizza's gegeten en nu bezig met de voorbereidingen voor de reisdag van morgen. Morgen met de trein terug naar de airport om de huurauto op te halen