20 juli 2022 - Naar Geiranger

20 juli 2022 - Geiranger, Noorwegen

Vandaag weer eens een reisdag en vertrokken we naar onze volgende bestemming Geiranger. Overigens, gisteren een leuk verhaaltje van Sandra en dat ze gewonnen had met toepen maar ze vergat wel eventjes te melden dat ik momenteel de gele leiderstrui draag wat betreft de Tour-du-Toep, tis maar dat je het even weet 😆

​​​​​​Na het ontbijt de koffers weer in de Toyota gesmeten en de mensen van het hotel bedankt en waren we weer op pad. Op de meeste stukken mocht je dan wel 80 km/h rijden maar dat was echt onmogelijk in de bergen. Steile hellingen en dalingen tot wel 10% en best veel trage campers die moeite hadden in de bergen. Ondertussen werd het ook steeds donkerder en hadden we ook regen onderweg. De temperatuurmeter gaf maar 14 graden aan en dat terwijl in Nederland de temperatuur alsmaar richting de 40° leek te gaan.

Onderweg naar Geiranger (2)

In het plaatsje Lom een pauze gedaan om wat foto's te maken, een hapje en een drankje te doen. Hoe dichterbij we bij onze bestemming Geiranger kwamen hoe droger en zonniger het werd. In het Union Hotel konden we gelijk inchecken en nadat we de koffers hadden uitgepakt en de telefoons opgeladen waren zijn we naar het restaurant gewandeld voor een vroeg diner. Morgen een leuke activiteit op het programma, we gaan met een snelle RIB boot door de fjorden scheuren (en lekker misselijk worden)

1. Sonja:
    20 juli 2022
    Wat een mooi gebied en wat een prachtige foto’s. Daar kan ik nog wat van leren😜.
  2. Sonja:
    23 juli 2022