Dag 9 - Bryce Canyon

22 juli 2023 - BRYCE, Verenigde Staten

Wat een prachtig Nationaal Park is Bryce Canyon toch! Vanmorgen redelijk vroeg aan het ontbijt (half 8) om de drukte in het park en de hitte voor te zijn. Maar dat dachten er meer haha.

Het park bestaat uit 1 lange weg met diverse uitzichtpunten waarbij sommige het startpunt van een hike is. Wij hadden die bij sunrise point gekozen om af te dalen tussen de hoodoos aangezien dit dan nog de gemakkelijkste zou zijn (3 km). Hier dus als eerste naar toe gereden want het zou alleen maar warmer worden.

Het uitzicht was werkelijk prachtig. Record aantal aan foto's! We gingen voortvarend van start maar wetende dat je ook weer terug moet klimmen zijn Sem en ik toch gestopt (Sem is nog steeds niet lekker, blijft verkouden) en bikkels Pat en Nick doorgegaan. Zij vonden het geweldig. Sem en ik maar in de schaduw de eekhoorns gezelschap gehouden, ook leuk.

Nadat Pat en Nick wat waren bijgekomen zijn we naar het einde gereden en hebben vervolgens de meeste uitzichtpunten bezocht. De een nog mooier dan de ander. Ook zijn we op pad gegaan naar het bewuste bankje van 1995. Dachten we het gevonden te hebben maar bleek toch net even anders haha.

1995 - 2023

Na de lunch heerlijk gezwommen en uiteraard weer lekker gegeten.  Vervolgens nog naar het eerste punt van het park gereden (5 min) want daar zou je mooi zonsondergang kunnen zien. Of het nu toch door de bewolking kwam, ik weet het niet maar dat viel dus tegen. We waren wel even de enige en dan met dat uitzicht en die stilte... om zen van te worden. Zowel heen als terug een hert gespot!

Het toep-potje was zo spannend want uiteindelijk ging het om Pat en mij maar laatste punt was voor Pat helaas. Ik word wel steeds beter!

Aan het eind van de avond was er ook nog een vuurwerkshow 💥 voor de winnaar van de toep-ronde van de dag.

1. Corina Neef:
    23 juli 2023
    Wat gaaf zeg! Ennnnnnn 1995-2023 bijna geen verschil!
  2. Sonja:
    23 juli 2023
    Wat super mooi daar. Zet ik ook op mijn lijstje haha
  3. Anita Doeser:
    23 juli 2023
    Nauwelijks veroudering waar te nemen hoor 😋. Adembenemend mooi daar, om je ogen bij uit te kijken. Genieten jullie nog lekker verder.
  4. Irma:
    24 juli 2023
    Ook ik vond het daar zo mooi, echt niet voor te stellen ! Geniet ervan