Dag 5 - Op naar Jackson Hole

18 juli 2023 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag een nieuwe reisdag richting Jackson Hole, een vallei in het Grand Teton National Park in Wyoming. Na een wat laat ontbijt vertrokken we voor de laatste keer naar Yellowstone Park om via de zuidkant van het park naar Grand Teton te gaan. Tot nu toe hadden we weinig files of oponthoud gehad maar vandaag hebben we best vaak stilgestaan vanwege wegwerkzaamheden.

En weer stilstaan...

Ook onderweg bij alle bezienswaardigheden was het waanzinnig druk en sloegen we deze maar over en reden door naar Jackson Hole Lodge om daar te lunchen en van het mooi uitzicht te genieten, prachtig toch?

Uitzicht Jackson Hole Lodge

Rijden in dit gedeelte van de USA is echt genieten, iedereen houdt zich aan de snelheidslimiet en geen enkele agressie kunnen ontdekken, het zijn erg beleefde en vriendelijke bestuurders. Wij dachten met de gehuurde Chrysler Pacifica een flinke auto te hebben maar vergeleken met alle grote pick-up trucks is onze huurauto relatief een middelgroot autootje. Wat ook erg opvalt is, is dat vrijwel elke mannelijke Amerikaan een petje draagt, zelfs de jonkies hebben een petje op. Je zou bijna denken dat ze bij de geboorte al een petje hebben.

Toen we bij het hotel Antlers Inn aankwamen was het even schrikken want er was maar 1 kamer gereserveerd, geen 2, paniek! Uiteindelijk bleek ons reisbureau wel 2 kamers te hebben geboekt maar één via booking.com en de andere kamer via expedia.com, dus gelukkig wel 2 kamers en de paniekaanval afgeslagen 😆.

Vandaag 28 graden en als je hier zo door het stadje wandelt kun je je niet indenken dat dit 's winters een wintersport gebied is.

Koffers op de kamers gegooid en nog wat boodschappen gedaan. 's avonds lekker sandwich pulled pork met aardappel knoflook puree gegeten.

Sandwich pulled pork met aardappel puree en 7-up

Voor morgen hebben we weer leuke plannen bedacht, hoe en wat lees je morgen. En hopelijk kunnen we ook weer een potje toepen!

1. Henri:
    19 juli 2023
    Idd een prachtig uitzicht en een lekkere temperatuur, geniet ervan
  2. Nancy:
    19 juli 2023
    Zo, dat zijn weer mooie plaatjes, en blije gezichten!