Dag 4 - Yellowstone Park deel 2

17 juli 2023 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vandaag toch maar een halfuurtje eerder met de jongens afgesproken bij het ontbijt (7:00) om drukte voor te zijn. Snel wat naar binnen en de rest mee. Op pad voor het onderste rondje van het park, zo'n 155 km. Eerste doel is het Upper Geyser Basin met de grootste geiser van het park Old Faithful. Deze spuit eens in het halfuur een stroom water en stoom.

Maar eerst de weg er naar toe, we hadden geluk! Er liepen twee moose (soort eland) in de rivier. Door een stukje verder te rijden konden we ze perfect en dichtbij in beeld krijgen. Van een ranger hoorde we dat dit heel speciaal is want dit is normaal niet hun gebied aangezien daar niet hun lievelingskostje groeit. Een cadeautje dus!

P7170203~2

Er begonnen zich al steeds meer rookpluimen uit de grond te vertonen, echt gaaf om te zien. Aangekomen op de eerste stop vielen we direct met onze neus in de boter want Old Faithful ging spuiten! Mooi maar hadden er iets meer van verwacht.

Toen zijn we gaan wandelen over het hele gebied daar tussen verschillende Hot Springs en geisers met als 1 van de mooiste Morning Glory Pool.

8C56EF38-D8E7-4580-B1A7-5024DBC02D52

Tijdens de wandeling van ongeveer 5 km zagen we nog eekhoorntjes en een slang.

Door met ons rondje. Langs het Yellowstone meer weer naar boven door Hayden Valley en ja hoor, heb ik gelukkig toch gelijk gekregen. Namelijk hele kuddes bizons!! Eerst nog alleen van veraf maar een bocht verder aan alle kanten van de weg en ook overstekend. Yeah!

P7170303~2

Deze werd wel een beetje boos want hij begon te grommen. Gaaf om te horen.

Het rondje nog afgemaakt met een lunch en het laatste deel waar ik nog net als gisteren een soort bruine kraanvogels zag. Intussen was het iets gaan regenen (het was ook een redelijk bewolkte dag).

De dag afgesloten met een bezoek aan de plaatselijke Chinees. Altijd lekker na hotdogs en hamburgers. Toepen even over geslagen want we konden niet echt lekker buiten zitten.

Morgen op naar de volgende locatie.

1. Jacqueline:
    18 juli 2023
    Prachtige kleuren, jammer van die gekken op het bankje🙈
  2. Sonja:
    Mooie omgeving hoor
  3. Corina Neef:
    18 juli 2023
    Je moet er wat voor over hebben (7u ontbijten) maar dan heb je ook wat, super zeg!
  4. Henri:
    18 juli 2023
    Kom op hè die jongens hebben ook vakantie hoor