Dag 3 - Yellowstone Park deel 1

16 juli 2023 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Ook vannacht weer goed geslapen en op tijd wakker voor de eerste etappe van het park, het noordelijke gedeelte van zo'n 115 kilometer. Het hotel biedt ook een take-away ontbijt aan, klinkt goed maar het is gewoon je ontbijt niet op je bord gooien maar in een meeneem box proppen, maar het was prima hoor!

Gisteren hadden we al de toegangspas (geldig voor voor meerdere parken) opgehaald dus was het vandaag aansluiten in de prepaid rij bij de ingang en reden we al gauw in het park wat op een vulkanische hotspot ligt. Het is ook het eerste Nationale Park ter de wereld en een van de grootste van de VS. De eerste 15 mijl is het minst interessant hoewel Nick en Sem beide een hert zagen. We reden naar Norris Geysers waar we een rondje konden wandelen langs actieve geisers. Onderweg nog een rij stilstaande auto's die bij een bizon stonden maar San zei dat we maar door moesten rijden want we zouden vandaag nog heel veel kuddes zien, ik vond dát wel een gewaagde uitspraak.

Het rondje lopen om de geisers was echt indrukwekkend, op plekken spoot het water en stoom de grond uit en sommige waterplekken verkleurde in groen, oranje en rood, echt super mooi.

Norris Geyser Basin - 2

Daarna naar de Grand Canyon van Yellowstone en ook dat was ook mooi om te zien.

Onderweg naar Mommoth Hot-springs weer een rij auto's langs de weg, dit keer een zwarte beer en kon haar met de telelens goed in beeld krijgen. En net toen ik weg wou gaan kwamen nog 2 jonkies bij mama beer maar die waren door het hoge gras moeilijk te zien. Daarna zag Sandra een bizon die lekker in de schaduw lag een verder had niemand die nog gezien dus konden we een privé fotoshoot doen met de bizon 😆

Mammoth Hot Springs is een verzameling van heetwaterbronnen op een heuvel. Overal zie je activiteit. En in de meest bizarre, maar ook fraaie kleuren. Geel, rood, wit en zelfs groen lopen hier door elkaar. Het lijkt wel een buitenaards landschap. En zeker met de dode bomen wordt het surrealistisch mooi. Dit laatste leek wel op Deadvlei in Namibië.

Mammoth Hot Springs - 4

Het laatste stuk van de route niet heel veel beestjes gezien, wel weer een bizon (het schijnt een kudde dier te zijn maar wij hebben alleen eenzame exemplaren gezien) en als laatste nog een hert.

We hebben in 1 dag dus al meer dieren gezien dan die 2 weken vorig jaar in Noorwegen maar de beloofde kudde bizons heb ik nog niet gezien San...

's Avonds naar the Buffalo Bar voor een bord met een echte hamburger met echte friet, niet die troep van de Mac.

Nick heeft de eerste toep ronde gewonnen.

1. Nancy:
    17 juli 2023
    Prachtig! En heel benieuwd naar de volgende toepronde en die kudde natuurlijk 😉
  2. Jacqueline:
    17 juli 2023
    Eindelijk de mail binnen van jullie reis. Fijn dat alles goed is gegaan.. al mooie dingen gezien. Veel plezier nog
  3. Sonja:
    17 juli 2023
    Mooie foto’s en wat leuk al die dieren.
  4. Corina Neef:
    17 juli 2023
    Prachtig verhaal, wat een belevenis weer!
  5. Henri:
    18 juli 2023
    Natuurlijk wint Nick met toepen iedere donderdagavond na de training is het raak