Dag 13 - Op de e-bike door Zion National Park

26 juli 2023 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Morgen vertrekken we naar Las Vegas en we hebben er vreselijk veel zin in, vandaag zou het hier al 36 graden worden maar in Las Vegas 44 graden Celsius, we zijn gewaarschuwd.

Maar vandaag eerst op stap met de gehuurde e-bikes, gisteren had ik afgesproken om de fietsen om 08:30 uur op te halen maar de verhuur-meneer van vandaag zei dat normaal gesproken de verhuur pas vanaf 9 uur kon. Maar we waren er toch al en hij deed geheel niet moeilijk en vertrokken we om half-9 en hadden (gratis) een extra half uur erbij 🙂

IMG_5919

Na de eerste meters weer omgekeerd want Nick had een lekke achterband, fiets gewisseld en daarna lekker trappend richting het noordelijkste punt; Temple of Sinawava. De route is autovrij en alleen fietsers en de shuttle-bus mogen op de weg. Ondanks dat de huur van 4 fietsen prijzig is was de lol er niet minder om, supergaaf om zo door het park te gaan. De shuttle-bus is trouwens wel gratis.

IMG_5949

Onderweg wat foto's en filmpjes gemaakt en bij de Temple of Sinawava afgestapt om de laatste mijl per voet af te leggen. Bij de tempel was het best druk en heel veel eekhoorntjes, schattig hoor.

P7260545~2

Op de heenweg hadden we niet echt op de tijd gelet en voor de terugweg hadden we nog maar een klein half uurtje en dat was aan de krappe kant.

Dus op bijna volle snelheid weer terug naar de fietsen-verhuurder. En we gingen zo snel (ook nog dalende de berg af) dat ik eigenlijk alleen op de weg lette en niet op wat naast de weg stond. Zo raasde San en ik als een 'blinde' op een afstand van een meter voorbij een hert en vlak daarna nog een vos, echt niet gezien. Gelukkig had Sem het wel gezien.

​​​​​​'s Middags geluncht en bij het zwembad gelegen om af te koelen en dat kan alleen als je in het zwembad ligt, niet op een ligbed ernaast, dat kan leuk worden in het nog warmer Las Vegas ☀️

Bij Oscar hebben we 's avonds gegeten, ik een heerlijke garlic hamburger met een fris lokaal biertje, hmmm ...

IMG_5994

We hebben 'afgesproken' om San dit keer te laten winnen zodat ze van die ellendige 0 x winst status af zou komen, dus ik was de eerste afvaller van het potje, Sem deed echt zijn best om niet te winnen en viel als tweede af maar eigenwijze Nick was de afspraak 'vergeten' en nu heeft Sandra nog steeds niet gewonnen 😆,  gaat nu heel lastig worden voor San 😕

Morgen dus onze laatste etappe en komen we in Las Vegas aan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corina Neef:
    27 juli 2023
    Ohhhhh Sandra kom op nou, in ieder geval 1 keertje winnen!!!!
  2. Sonja:
    28 juli 2023
    Nou zo zou ik ook niet willen winnen hoor😜