Dag 12 - Naar Zion

25 juli 2023 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag op weg naar Zion National Park. Onderweg even een uitstapje gemaakt naar de Coral Pink Sand Dunes. Een hele kleine versie van de rode zandduinen die we in Namibië hebben gezien. Je kon er ook zand surfen of sleeën maar gezien dat het al weer zo'n 32 graden was en het zand zo'n 54 graden hebben we het maar bij een wandelingetje gehouden.

De route weer vervolgd en die werd alsmaar mooier hoe dichter bij Zion. Hoge gebergtes met haarspeldbochten, prachtig! Bij de ingang weer onze pas voor alle nationale parken laten zien (echt ideaal) en door naar Springdale, het plaatsje net onder het park.

We hebben weer een prachtig hotel, heel leuk aangelegde gebouwen van 2 hoog met een heerlijk zwembad waar we s-middags dus van hebben genoten. Pat heeft toen even de e-bikes voor morgenochtend geregeld waarmee we het park gaan verkennen (er mogen geen auto's in, er rijden alleen pendelbussen).

Je merkt wel dat het echt een toeristische trekpleister is want het is hier best druk. Ook bij de Pizzeria moesten we een tijd wachten voor een plekje maar de pasta was lekker.

Nog even snel toepen met Sem als winnaar en dan lekker in een koele kamer slapen (ik begin inmiddels wel steeds meer mijn keel te voelen haha).

Vanwege de hitte gaan we maar weer vroeg op pad dus half 8 ontbijt!