Dag 11 - Page Lower Antelope Canyon

24 juli 2023 - Page, Arizona, Verenigde Staten

De temperatuur in Page liep vandaag al flink op, vanochtend om 7 uur was het al 29 graden en om 11 uur zou het 35 graden worden. We hadden om 11:15 uur een wandeling door de antelope canyon geboekt. Gisteren had San nog zoiets van als dat een paar uur eerder zou kunnen dan zou het wat temperatuur beter uitkomen. Dus heeft ze vanochtend nog gebeld of wij onze tour naar 09:15 uur konden omzetten en dat was geen probleem.

Na een stevig ontbijt naar Dixies Antelope Canyon en toen kregen we het aanbod om al met de tour van 08:45 uur mee te gaan en dat was helemaal prima wat ons betreft, hoe eerder hoe beter.

We werden welkom geheten door onze gids Nadine, een native Navajo Amerikaanse, ze vertelde de do's & dont's maar hielp ook met het instellen van de juiste camera-settings van je smartphone om de mooiste foto's te kunnen maken. Deze canyon bevindt zich op beschermd Navajo gebied en de kloof ligt als het ware onder de grond, heel vreemd.

Zo de kloof in

Tijdens de tour vertelde Nadine over de canyon, wat dingen over het Navajo volk en er waren voldoende momenten voor een foto te maken of dat zij een foto van ons en andere groepen ging maken. Wat heel knap van haar was, was dat ze met elke smartphone die ze in haar handen kreeg gedrukt echt bizar mooie foto's kon maken, gelukkig legde ze voor degene die geïnteresseerd waren precies uit welke camera instellingen ze gebruikte dus heb ik er ook nog wat van geleerd 🙂.

Groepsfoto 📸

Deze Antelope Lower Canyon tour is echt een absolute must als je hier op vakantie bent, wat prachtig en we hebben wel honderden foto's gemaakt mede door onze enthousiaste gids, zet dit op je bucketlist!

IMG_5535

En nu weten we ook waar Microsoft de Windows wallpapers en screensavers vandaan heeft gehaald, geen grap.

Na deze tour langs de Walmart gereden om wat eten voor de middag in te slaan en daarna de vele foto's uitgezocht.

Halverwege de middag begon het hier te waaien en te regenen maar het bleef gewoon ontzettend warm. Eind van de middag regende het niet meer maar de wind was nog niet gaan liggen en zijn we toch nog even naar de Horseshoe Bend geweest, hier heeft de rivier de vorm van een hoefijzer en met zonsondergang kun je hier mooie plaatjes schieten, wij hadden dus niet zo mooi weer, heel veel wind en een soort van zandstorm maar het uitzicht was wel geweldig!

Horseshoe Bend

Na een vette hap bij de KFC weer een potje toepen gedaan en nu was Sem de winnaar, San je moet nu toch echt aan de bak om nog in de race te blijven om deze vakantie de Toep-Koningin te worden!

1. Sandra:
    25 juli 2023
    Ik zat weer in de finale hè! Weer net niet :-(
    Maar wel smiddags met yahtzee gewonnen van de jongens :-)
  2. Jacqueline:
    25 juli 2023
    Mooie plaatjes, dat het zo kan ontstaan he?
    En ook warm. , Veel plezier nog.💋
  3. Sonja:
    25 juli 2023
    Prachtige foto’s wat bijzonder om te zien. Staat ook op mijn lijstje haha
  4. Corina Neef:
    25 juli 2023
    Onvoorstelbaar mooi, geen andere woorden voor!
  5. Nancy:
    26 juli 2023
    Ja, hier wil ik ook naartoe. Beeldschoon!