27 juli 2022 - Naar Bergen!

27 juli 2022 - Vossevangen, Noorwegen

Vanochtend al vroeg wakker want rond zessen scheen de zon al flink (de slaapkamer in). Het beloofde een mooie dag te worden op het Vossresort! Volgens de weer-app zou het in Bergen bewolkt maar wel droog zijn en dat vonden wij prima. Dus na het ontbijt de auto in en lieten we zonnig Voss achter ons om zo'n 1,5 uur te rijden naar Bergen. Hoe verder we van Voss vandaan reden hoe bewolkter het werd en onderweg toch regen gehad. We hadden een grote parkeergarage gevonden (wat achteraf bleek dat het gratis parkeren was...) en al gauw liepen we langs de haven van Bergen.

Bergen (2)

Wat ons opviel was dat best veel gebouwen opgeknapt of gerenoveerd werden en links en rechts stond veel in de steigers, begrijpelijk maar wel jammer want het mooie beeld van Bergen mis je daardoor een beetje. Ook een mooie foto/compositie maken zonder een steiger of andere verbouwingstroep in beeld was nogal een uitdaging.

Bergen (3)

Ook was het gewoon lekker druk, hoort bij een stad en ik vind het geweldig maar na Oslo hadden wij een drukte als deze niet meer meegemaakt dus was het ook wat wennen aan die drukte.

Bergen (6)

Vervolgens nog eens een kleine maar drukke MacDonald in voor een lunch en daarna naar de andere kant van het centrum van Bergen geweest, leuk om er eens doorheen te wandelen. Via het park terug naar de parkeergarage en weer anderhalf uur zig-zaggend door de bergen en tunnels weer naar het zonnige Vossresort.

Bij Peppers Pizza allemaal een pizza gegeten, bij de supermarkt wat Ben&Jerry's ijs gehaald en daarna de laatste etappe van de Tour-du-Toep gedaan. De eerste ronde won ik en Nick won de tweede ronde en nu heb ik verreweg de meeste potjes gewonnen en mag ik me komend jaar Toep-Koning 🏆 noemen. Dit betekent echter ook dat ik binnenkort moet trakteren, dat hoort er dan ook bij 🤪.

1. Sonja:
    28 juli 2022
    Leuk hoor die foto’s die met de drone zijn gemaakt.