22 juli 2022 - Dag Geiranger, hallo Loen!

22 juli 2022 - Loen, Noorwegen

Vandaag hebben we Geiranger verlaten om naar onze volgende bestemming te gaan, het plaatsje Loen dus. Weer een stevig ontbijt naar binnen gestampt, de buikjes en auto volgepropt en reden we richting Loen. Een relatief korte afstand dit keer maar wel zig-zaggend door de bergen met alweer een aantal steile hellingen. Sneeuw! bovenop een berg stonden we in de sneeuw, dat was wel een speciale beleving.

Al vroeg in de middag kwamen we in Loen aan en het was nog veel te vroeg om te kunnen inchecken. Maar ook daar had Sandra aan gedacht dus gingen we broodjes halen bij de Kiwi supermarkt en reden we via een ongelooflijk smalle kronkelweg naar de gletsjertong Kjenndalsbreen. Onderweg naar Kjenndalsbreen moesten we een paar keer in de achteruit-versnelling om ruimte te maken voor een tegenligger of maakte de tegenligger ruimte voor ons zodat wij konden passeren, erg krap allemaal en daarvoor mocht je ook nog eens 70 Noorse Kronen tolgeld betalen 🤪 Na deze bumpy ride gingen we lekker lunchen en wat foto's maken.

Kjenndalsbreen (1)

Rond 15:00 uur waren we weer in Loen en konden we inchecken. Na het inchecken met z'n allen naar het zwembad want het was inmiddels best warm geworden en een verfrissende duik was niet verkeerd!

Toen belde vriend Vincent dat ze richting Loen reden. Vincent is onze voormalige buurman en we zien en spreken elkaar nog regelmatig als bijvoorbeeld onze ruggen weer eens in de knoop zitten en massage nodig hebben. We wisten van elkaar dat we in dezelfde periode in Noorwegen zouden zijn en nu waren Vincent en Hanneke in de buurt met zijn omgebouwde touringcar (en nu een camper XL), wat leuk! We hebben elkaar opgezocht en gezellig bijgepraat, echt heel leuk!

Wat leuk!

Nadat we Vincent en Hanneke hadden uitgezwaaid zijn we naar het plaatsje Stryn gereden voor een goed avondmaal.

Morgen willen we in een bakkie aan een touw gaan hangen als het mooi weer is. De weersvoorspelling ziet er niet goed uit maar we gaan het zien.

1. Sonja:
    23 juli 2022
    Wat leuk dat jullie bekende zijn tegen gekomen. Even ander praatje haha. Veel plezier nog. XX
  2. Sonja:
    23 juli 2022
    Mooie foto’s weer hoor, leuk dat jullie elkaar gevonden hebben in Loen