21 juli 2022 - Boottocht door de fjord

21 juli 2022 - Geiranger, Noorwegen

De deelnemers van Tour du Toep hadden gisteren een rustdag dus geen verschuivingen in het toep-klassement en ben ik dus nog steeds geletruidrager 🥳
Vanochtend grauw, grijs en veel laaghangende wolken. We begonnen met een goed gevuld ontbijt en daarna brak de zon alsnog door dus nog even met de drone wat foto’s gemaakt.
Het werd steeds zonniger en warmer, goede omstandigheden voor een boottocht dus.
Om kwart voor één moesten we ons melden voor de RIB speedboot.
We kregen allemaal speciale pakken / reddingsvesten aan en werden we op een bootje gegooid en dit alles kostte een aardige smak geld. Op de een of andere manier deed me dit aan vluchtelingen denken die met gammele bootjes een oversteek maken. Maar dit bootje was zeker niet gammel en ging als een razende over het water.

Op de RIB boat (1)

De gids stelde zich voor en stuurde als eerst naar de ‘Zeven Zusters’ waterval, geen sprookje dus. We hebben echt een prachtige tocht gemaakt en de gids stopte zo nu en dan om mooie foto’s te maken.
Na de tocht was door alle wind de haargrens op mijn hoofd een paar centimeter naar achteren verschoven 😐
De reddingsvesten weer ingeleverd en voor de lunch gingen we naar de lokale bakkerij voor een verse Skolebolle, lækker!
De rest van de middag waren we in en bij het buitenzwembad.
Morgen weer een reisdag, een korte dit keer dus gaan we eens kijken wat we onderweg kunnen doen.

1. Sonja:
    21 juli 2022
    Wat een ervaring en wat een mooie foto’s weer. Super mooie natuur
  2. Nancy:
    22 juli 2022
    Gaaf! Prachtig om te zien zeg. En ook de eerdere foto's met de drone. Heel tof!