29 juli 2018 - Sossusvlei Desert Camp

29 juli 2018 - Sossusvlei, Namibië

Vandaag zouden we vertrekken naar Desert Camp in Sossusvlei maar we konden niet achterhalen wat nu de afstand zou zijn die we moesten rijden. Volgens de beschrijving van het reisbureau was het 5 uur rijden, volgens de navigatie-app en navigatie apparaat was het 'maar' 190 kms en dat is ongeveer 3 uur rijden hier, echt geen idee, hakuna matata...
Na een stevig ontbijt de auto weer volgeladen, de meneer van de Rostock Ritz nagevraagd waarom er geen stokstaartjes waren. Dit kwam omdat de laatste vrijgelaten zijn, Rostock Ritz vangt af en toe stokstaartjes op maar zodra ze weer sterk en goed genoeg zijn om alleen de natuur weer in te gaan, dan worden ze vrijgelaten, dus geen stokstaartjes Sandra, ze had er zo op gehoopt.
Via dezelfde RR toegangspoort weer het terrein verlaten en richting Sossusvlei. Ook hier weer één-en-al gravel, geen asfalt en zo hobbelde we verder. Onderweg nog een korte stop om wat te eten, te drinken en wat stof te happen.
Dit keer veel woestijn maar minder mooie heuvels en rots-formaties, maar over zandheuvels zal Sandra morgen wel het e.e.a. over schrijven als we de zandheuvels van Sossusvlei gaan bestormen!
Eerder dan verwacht kwamen we aan bij de Desert Lodge ! Eigenlijk zó vroeg dat onze lodges nog niet klaar waren. Gelukkig was er een buitenzwembadje met bar en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.
Ook nadat we de sleutels van lodges hadden ontvangen via de receptie (om de spullen voor de braai te regelen) naar het zwembad. Daar nog gesproken met een Nederlandse gezin die in de ochtend al zandheuvels hadden beklommen en wat tips gekregen, altijd handig!
Nog heel even met de afstandbediening van de TV bij de bar op Formule 1 gezet en het was jammer dat Max zo snel uitviel, hopelijk houdt hij het eind augustus het langer vol als Ruud en ik naar de Formule 1 in Spa/België gaan.
Rond half 7 kwam het vlees en de attributen voor voor de braai/BBQ ! Aan alles was gedacht behalve aan het vuur, hoe kan dát nu toch? Gelukkig had een van de chauffeurs wat lucifers en met wat droge dorre takken uit de omgeving en wat lucifers was het vuur aan, yesss! De braai bij de lodge was begonnen.
We hadden gemarineerde impala- en kippevlees besteld, karbonades, kip-spiesen, BBQ-worsten, verschillende salades en eigenlijk te veel om met ons 4-en op te eten, toch was het bijna gelukt.
De lodge heeft een buitenkeuken met gasstel en koelkast en hebben we heerlijk buiten gezeten tot en met het toepen die Nick dit keer op voortreffelijke wijze wist te winnen, knap gedaan Nick!
Toen maar toch vroeg naar bed omdat we de volgende dag vroeg moesten gaan opstaan voor ons bezoek aan Sossusvlei en Dead-vlei, spannend!

Patrick